سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان زگیل تناسلی

 

زگیل تناسلی توموری خوش خیم و غیرسرطانی است که در لایه‌ی رویی پوست ایجاد می‌شود. عامل زگیل تناسلی، ویروس پاپیلومای انسانی یا    HPV است. زگیل تناسلی، هم زنان و هم مردان را دچار می‌کند، اما زنان بیشتر مستعد عوارض آن هستند. زگیل تناسلی قابل درمان است، اما در صورتی که عفونت اصلی درمان نشود، قابل برگشت خواهد بود.

افرادی که این ویروس را دارند می‌توانند از طریق واژن، مقعد یا سکس دهانی آن را انتقال بدهند. زگیل تناسلی می‌تواند احساس ناراحتی ایجاد کند، اما منجر به سایر عوارض سلامتی نشده و سرطانزا نیز نمی‌باشد. پزشک می‌تواند درمان‌هایی برای تسکین علائم تجویز کند و همچنین می‌تواند زگیل‌ها را بردارد.

برای درمان زگیل تناسلی، نوع درمانی که پزشک به شما توصیه می‌کند بستگی به چیز‌هایی مانند تعداد زگیل‌های تناسلی که دارید، محل واقع شدن زگیل‌های تناسلی، اندازه‌ی زگیل‌های تناسلی و نظر خودتان در مورد نوع درمان زگیل تناسلی دارد.

یکی از روش‌های درمان قطعی زگیل تناسلی این است که پزشک می‌تواند با استفاده از نیتروژن مایع و یک اپلیکاتور یا ابزاری به نام کرایوپروب، زگیل‌های تناسلی را فریز می‌کند.

روش کرایوتراپی روش دیگر برای درمان قطعی زگیل تناسلی می باشد که باید با مشورت پزشک صورت پذیرد. در غیر اینصورت ممکن است کرایوتراپی نتیجه عکس روی زگیل‌های ناحیه تناسلی شما داشته باشد.درمان قطعی زگیل تناسلی با روش جراحی این نتیجه را دارد که در یک جلسه از شر تمام زگیل‌ها خلاص می‌شوید. بعد از بی‌حسی موضعی، پزشک می‌تواند با روش‌های گوناگونی زگیل‌های تناسلی را بردارد.

اگر زگیل تناسلی در ناحیه‌ی داخل واژن یا دهانه رحم باشد، روش‌های زیر برای درمان زگیل تناسلی توصیه می‌شوند:

کرایوتراپی یا نیتروژن مایع

عمل جراحی

اگر زگیل تناسلی در مجرای ادرار باشد، بهترین درمان کرایوتراپی یا عمل جراحی است.

بهترین راهکار قطعی برای از بین بردن زگیل تناسلی، درمان زگیل تناسلی با لیزر است. این روش با تاباندن مستقیم پرتو‌های فروسرخ بر روی زگیل انجام می‌شود و معمولا سرعت پاسخ گرفتن از این روش بسیار بالاست. این روش درمانی معمولا برای زگیل‌های بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر انجام می‌شود، اما به علت سهولت و سرعت بهبود آن بیشتر از سایر روش‌ها مورد استقبال بیماران قرار می‌گیرد